แถลงการณ์สวนโมกข์ ๕๐ ปี


บทสวด ปฏิจจสมุปบาท MP3 24 จบ ฟังยาวได้เลย 2 ชั่วโมง 49 นาที



พุทธวจนคืออะไร

วันอังคารที่ 4 ธันวาคม พ.ศ. 2555

ตีข่าวทั่วโลก สายการบินคาเธ่ย์ไล่แอร์ที่ขู่ราดกาแฟอุ๋งอิ๋งออก

ที่มา Thai E-News

 ที่มา Google News 3
3 ธันวาคม 2555

Cathay probes 'coffee threat' on 

Thaksin's daughter

AFP - ‎8 hours ago‎
HONG KONG — Cathay Pacific is probing
reports a flight attendant threatened to throw 
coffee at ousted Thai premier Thaksin Shinawatra's 
daughter, after calling the politician an "enemy", 
the airline said Monday. The attendant said she 
wanted to throw the ...

Cathay axes attendant after coffee threat

Bangkok Post - ‎3 hours ago‎
A Thai female cabin attendant with Cathay Pacific,
who was at the centre of alleged misconduct
involving ousted prime minister Thaksin Shinawatra's
youngest daughter, was fired on Monday. The
airline issued a statement saying: "We have
investigated the ...

Cathay probes 'coffee threat' against 

Thaksin daughter

BBC News - ‎44 minutes ago‎
Cathay Pacific is investigating reports that a cabin crew
member threatened to pour coffee on a daughter of
 former Thai Prime Minister Thaksin Shinawatra.
The female attendant is said to have described
Paetongtarn Shinawatra as "the daughter of my enemy" ...

Coffee threat to Shinawatra daughter by Cathay 

attendant

South China Morning Post - ‎18 hours ago‎
Getting served a cup of coffee is a routine part of flying, but the
thought now has uncomfortable associations for one frequent
business class patron, especially on board Cathay Pacific.
The unease was expressed by Paetongtarn Shinawatra -
the youngest ...

Flight attendant wanted to pour coffee 

on Thaksin's daughter

AsiaOne - ‎10 hours ago‎
Tea or coffee?" she posted on Instagram under
the nickname Ingshin21. Paetongtarn was responding
to a Facebook posting by a person, name unknown,
who claimed to be a flight attendant for Cathay
Pacific. In her Facebook post, the woman said
she hated ...

มติชน - คาเธ่ย์แถลงให้ออกแล้ว "แอร์สาว" สาดกาแฟ ชี้ทำผิดกฎเผยแพร่ข้อมูลส่วนบุคคล

วันที่ 03 ธันวาคม พ.ศ. 2555 เวลา 19:20:55 น.

ในช่วงเย็นที่ผ่านมา  เฟซบุ๊กอย่างเป็นทางการของสายการบิน คาเธ่ย์ แปซิฟิค ประเทศไทย เผยแพร่แถลงการณ์ เมื่อ เวลา 18:50 น. มีเนื้อหาระบุว่า สายการบิน คาเธ่ย์ แปซิฟิค ขอแถลงความคืบหน้าเกี่ยวกับการโพสต์ข้อความที่มีความละเอียดอ่อนในโซเชี่ยล มีเดียที่มีการกล่าวถึงการโพสต์ข้อความจากหนึ่งในพนักงานต้อนรับของคาเธ่ย์ แปซิฟิค ซึ่งเกี่ยวข้องกับผู้โดยสารที่เดินทางออกจากประเทศไทยเมื่อเร็วนี้ๆ

"คาเธ่ย์ แปซิฟิค ได้ตรวจสอบเหตุการณ์ที่เกิดขึ้นอย่างละเอียด โดยขอยืนยันว่าเหตุการณ์นี้เกี่ยวข้องกับหนึ่งในพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน ของเรา ซึ่งได้โพสต์ข้อมูลของผู้โดยสารท่านหนึ่งบนโซเชี่ยลมีเดีย โดยเป็นเหตุการณ์ที่พนักงานท่านนั้นกระทำไปโดยมิได้รับความยินยอม ทั้งนี้คาเธ่ย์ แปซิฟิคขอเรียนให้ทราบว่าพนักงานต้อนรับบนเครื่องบินท่านนั้นไม่ได้อยู่ใน ฐานะของพนักงานของสายการบินคาเธ่ย์ แปซิฟิค อีกต่อไป"

"คาเธ่ย์ แปซิฟิค ขอแสดงความเสียใจต่อเหตุการณ์ที่เกิดขึ้น ทางสายการบินขอยืนยันต่อผู้โดยสารทุกท่านว่าข้อมูลส่วนบุคคลของผู้โดยสารและ การถือปฏิบัติตามกฎข้อบังคับเกี่ยวกับข้อมูลส่วนบุคคลนั้นเป็นสิ่งที่สายการ บินให้ความสำคัญเป็นอย่างยิ่ง พนักงานของเราจะปฏิบัติตามนโยบายข้างต้นอย่างเคร่งครัดพร้อมทั้งการให้ บริการลูกค้าด้วยมาตรฐานสูงสุด การกระทำที่นอกเหนือไปจากนโยบายนี้จะไม่เป็นที่ยอมรับ โดยในวันนี้ คาเธ่ย์ แปซิฟิค ได้เน้นย้ำนโยบายข้อนี้กับพนักงานในทุกภาคส่วนของเราอีกครั้งหนึ่ง"

“ทั้งนี้คาเธ่ย์ แปซิฟิค ยังคงพยายามติดต่อผู้โดยสารอย่างต่อเนื่องเพื่อแสดงความเสียใจต่อเหตุการณ์ที่เกิดขึ้น”

“คาเธ่ย์ แปซิฟิค รู้สึกเป็นเกียรติอย่างยิ่งที่ได้ให้บริการเที่ยวบินสู่ประเทศไทยและสายการ บินยังคงมุ่งมั่นในการให้บริการผู้โดยสารของเรา”

Cathay Pacific Statement ( 3 December 2012 , 06:50 pm. )

Cathay Pacific is providing a further update regarding the social media posts containing information allegedly made by a single member of its cabin crew concerning a passenger on a recent flight from Thailand:

“We have investigated the matter thoroughly. We can confirm that the incident involved a member of our cabin crew who has privately posted certain information on a social media site about one of our passengers and that it is an unauthorised incident. We can also confirm that the cabin crew concerned is no longer an employee of the company."

“Cathay Pacific regrets this unfortunate incident and wishes to assure all of our customers that their privacy – and strict adherence to all privacy regulations – is extremely important to us. All staff are expected to strictly adhere to our privacy policies as well as the highest standards of customer service. Non-compliance is unacceptable. We have highlighted this message to staff again today."

“The company is continuing in its attempts to reach the passenger in hopes of personally expressing its apology to her."

“The airline is very honoured to serve Thailand and looks forward to demonstrating to its many customers across the country that this was an isolated incident.”

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น